Wczytuję dane...

Naturalna ochrona przed słońcem

Naturalna ochrona przed słońcem

Coraz więcej słońca dociera nad nasz kraj. Widać, że wiosna ma aspiracje, by stać się godną konkurentką lata. W euforii zrzucamy okowy zimowych ubrań i wystawiamy naszą skórę na ciepło, które dają promienie słoneczne. Niedługo weekend majowy i warto, by zadbać o to, by w chwilach relaksu wiosenne ciepło nam nie zaszkodziło. Lato też już niedługo, więc poniżej przedstawiamy kilka porad dotyczących naturalnej ochrony przed słońcem – czyli co zrobić, gdy nie mamy pod ręką kremu z filtrem.

Zielona herbata

Subtelną ochronę na krótki i miły spacer zapewnić może wyciąg z zielonej herbaty. Należy jedynie pamiętać, by odpowiednio wcześnie zaparzyć wywar i przed wyjściem z domu natrzeć nim skórę. Do tego celu bardzo dobrze może posłużyć wacik kosmetyczny. Jednak to nie jedyny plus zastosowania zielonej herbaty. Składnik ten, używany czasem w kosmetykach, posiada również właściwości ujędrniające cerę, a po cięższej nocy dobrze likwiduje obrzęki wokół oczu. To właśnie zawarte w zielonej herbacie przeciwutleniacze tak dobrze chronią nas przed słońcem oraz zapewniają skuteczną ochronę przed wieloma innymi czynnikami zewnętrznymi. Dla ludzi preferujących smak tej herbaty również mamy dobrą wiadomość – działanie wewnętrzne zielonej herbaty jest niemal identyczne co zewnętrzne, a w dodatku świetnie gasi pragnienie w upalne dni.


Oliwa z oliwek

Popularność stosowania naturalnych olejków do ochrony i pielęgnacji skóry znacznie wzrosła w ostatnim czasie. Dla nas najważniejsze jest jednak to, że smarując się nimi zapewniamy sobie bezpieczny wypoczynek w promieniach słońca. Najbardziej skuteczne oprócz oliwy z oliwek są także olejek migdałowy i kokosowy. Dla skóry trądzikowej poleca się również olejek z wyciągiem z awokado. Nic nie zastąpi jednak ochrony kremów z filtrem, więc rozwiązanie to powinno traktować się z dużą ostrożnością. Olejki dobrze nawilżą skórę, więc stosowanie ich razem z kosmetykami chroniącymi przed promieniami UV będzie najbardziej efektywne.

Maliny i marchew

Jest to wyjątek od reguły, gdyż oleje na bazie pestek malin i marchwi wykazują o wiele wyższy współczynnik ochronny przed promieniami UV, niż inne olejki. Składniki te bogate są ponadto w witaminy A i E. Dłuższe przebywanie na słońcu jest więc o wiele bezpieczniejsze, jeśli mamy pod ręką olejek wzbogacony jednym z tych dwóch składników. Szczególnie pestki malin wykazują na tym polu wyjątkową skuteczność.


Tlenek cynku

Czasem, gdy pod ręką mamy tylko zwykły krem, używamy go zamiast kosmetyków w filtrem. Istnieje jednak bardzo prosty sposób jak wzbogacić ten popularny preparat i nadać mu pożądanych parametrów ochronnych. Tlenek cynku ma dwie niezwykle istotne właściwości. Jest on bowiem doskonałym filtrem promieni słonecznych, a ponadto działa łagodząco w miejscach podrażnień skóry. Jego zakup (w sklepie z odczynnikami chemicznymi) oraz niewielka ilość dodana do zwykłego kremu dadzą nam pewną ochronę przed słońcem. Rozwiązanie to szczególnie poleca się dzieciom, oraz wszystkim osobom, które posiadają jasną cerę.

Co jeść?

Nie tylko zastosowanie kosmetyków na skórze może ochronić organizm przed przegrzaniem, a cerę przed poparzeniem. Odpowiednie składniki diety także mogą skutecznie pomóc nam podczas upalnych dni. Na najwyższych miejscach plasują się tu owoce:
- papaja,
- arbuz,
- różowy grejpfrut.
Zawarte w nich substancje tzw. karotenoidy, działają w tym przypadku jako naturalna ochrona filtrująca promienie słoneczne. Zbliżone działanie ma tu także marchew, buraki, pomidor i czerwona papryka. Dodatkowe wzmocnienie zapewni tu również owoc granatu. Kto by pomyślał, że ochroną przeciw promieniom słonecznym może być... sałatka owocowa.